keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Medaljongin koristusta

 
Tänään päätin koristaa omatekemäni megaljonkin kannen. Päätin jo, että siihen tulisi ainakin monogrammi nimikirjaimistani ja jotain ornamentti-kuvioita. Suunnittelin, piirsin ja sain kaiverrettua suhteellisen hyvän monogrammin. Pieniä muotoseikkoja siihen tuli, mutta suurimmaksi osaksi se on mielestäni hyvä.
 




Sitten alkoi ornamenttien suunnittelu. Halusin scrollia, mutten saanut millään tasapainoista sekä ylä että alapuolesta monogrammiin nähden. Päädyin lehtiin, jotka ovat vain monogrammin alapuolella. Huomasin vasta kaiverrattuani ne, että ne ovat hippasen vinossa monogrammiin nähden, mutta muuten niiden kaiverrus sujui kelvollisesti. Korostin lahtiä vielä mattaamalla ne. Ehkäpä joskus keksin vielä jotain täytettä yläosaan.

-Jonna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti