Halki, poikki ja pinoon!
Lähiviikkoina olen saanut tehtyä monenlaisia töitä - itselleni ja tilauksia.
Ystävänpäivä kerkesi jo mennä ohitse, mutta päätin valmistaa ystävälleni lahjan. Meille oli merkitty Lombardialaiskirjaimen suunnittelu ja valmistaminen hopeasta. Päätin valmistaa ystäväni koiraan pohjautuen H- kirjaimen nimestä Hiro. Pohjaksi päätin muotoilla tassukuvion.
Jotta saisin riipukseen syvyyttä, niin poistin taustalta materiaalia. Siihen laittaisin blitziä ja kuvioisin jollain.
Tässä kuvasin piirrokseni ja riipuksen valmistumisen. Aika hyvältä näyttää!
Blitzauksen jälkeen kuvioin taustan raepunsseleilla. Siitä tuli aika mukavan näköinen. Vielä H- kirjaimen kiillottaminen kiillotusterällä ja riipuksen sahaaminen irti.
Leimat lenkkiin ja lenkki kiinni. Olen melko tyytyväinen suoritukseeni, toivottavasti on ystävänikin <3
Sain tilauksena valmistaa hopeinen sormus koossa 16 ja 5mm leveä, johon tulisi
kaiverruksia pintaan. Kuulin, että asiakas, jolle koru menee lahjaksi,
pitää kieloista ja muista kukista. Päätin suunnitella kielo-ornamentin
kulkemaan sormuksen ympäri. Tein sisäpuolesta kiiltävän ja päällisestä
matan (ns. lumihopea). Mattapinnasta kaiverrukset nousevat hyvin esiin
ja pidän kyllä sormuksesta. Asiakas, joka tämän tilasi, oli myös
tyytyväinen.
Halusin myös kokeilla jotain hauskaa ja päätin valmistaa itselleni korvakorun. En halunnut mitään ihan tavallista, vaan kaksipuoleisen korvakorun. Hahmoksi valitsin kissan. Pää tulee korvan etupuolelle ja keho "roikkuu" korvan takapuolella. Koru sai ihailua ja nauruja ja onhan se aika hauska!
-Jonna