keskiviikko 20. toukokuuta 2015

"Vähiin käy ennenkö loppuu"

Kohta kesälaitumille!

Tätä on odotettu, kesää!
Vielä reilu viikko koulussa ja sitten olisi aika sulkea ovet hetkeksi ja levähtää. Paljon on mahtunut ensimmäiselle puolivuotiselle; uusi luokka, paljon on opittu ja vielä hyvä arvosana näytöstä. Eihän tässä voi kun olla tyytyväinen!

Syksyllä meitä odottaa aivan uusi ja erilainen opintosuunnitelma, eikä kukaan oikein ole vielä perillä sen sisällöstä. Toivoisin ennen loman alkua olevan varmaa tietoa siitä, mitä teemme heti alkuun syksyllä. Kultapuolen oppari häämöttää ennen joulua ja sen aihe selviää meille tällä viikolla. On sitten koko kesä aikaa miettiä, että mitä sitä sitten tekisi suureksi näytökseen.

Kaiverruksessa meillä onneksi on vielä paljon aikaa miettiä ja oppia asioita. Kun on kerran tultu opiskelemaan, niin opiskellaan sitten kunnolla! Vielä viimeiset rutistukset ja sitten voi siirtyä viettämään kesää töiden ja loman parissa!

-Jonna

keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Näyttö | Skill exam

Kaiverruksen ensimmäinen näyttö | The first skill exam of hand engrvaing


Nyt kevään loppuun meidän on määrä valmistaa näyttö kaiverruksesta ja kaikesta tähän asti opitusta. Saimme työnannoksi piirtää esityskuvia asiakkaalle. Ensimmäisenä osana on suunnitella ja piirtää nimikoru nimestä Henriikka. Asiakas antoi kriteereiksi hopean, kaartuvan nimen ja pelkistetyn; ei siis mitään sooloiluja. Toisena osana pitää suunnitella ja piirtää 5 erilaista monogrammia kirjaimista RY, jotka ovat naisen nimestä. Viimeinen palautuspäivä on vasta 11.5. mutta sain näytön valmiiksi jo tänään.

In the end of spring we were supposed to do skill exam of everything we had learned so far. Our exam was to design and draw express pictures for our customer. The first part of the exam was to design and draw a name pendant of name Henriikka. Customer's wishes were that the material would be silver and the name would be simple. The second part of the exam was to design and draw 5 different monograms from letters RY. The deadline is 11.5. but I finished the exam today.





Esityskuvat ovat mielestäni hyvät, ja voin hyvillä mielin esitellä niitä "asiakkaalle", joka on opettajamme sillä hetkellä. 

In my opinion the express pictures were good and I could show them to "my customer" with ease, who was our teacher at that moment.



Monogrammien suunnittelu oli haastavampaa, kuin nimikorun, mutta sain niistä mielestäni hyviä. Olen kokonaisuudessaan tähän asti tyytyväinen näyttöön. 

It was more challenging to design the monograms that design the name pendant but I was satisfied with my creations. 

PÄIVITYS: Näytöstä sain arvioksi puhtaan 3! 

UPDATE: I got a full grade, 3! 

-Jonna