tiistai 17. tammikuuta 2017

Takaisin monogrammeihin - suuremmassa skaalassa

 Uusi vuosi ja uudet kujeet. Tammikuu on lähtenyt käyntiin kaivertamalla ja piirtämällä suuria monogrammeja. Tarkoituksena on siis kaivertaa isokokoisia monogrammeja, jotka täytetään. Viisteellä siis ei tarvitse saada aikaan massiivista runkoa. Yhtenä harjoituksena oli suunnitella monogrammi "OK 31.7.2017" ja kaivertaa se prässättyyn "taskukellon kanteen". Oman versioni tein kaunolla ja lisäsin scrollia mukaan.




Nämä kolme monogrammia olen tehnyt noin 1.5cm korkeina ja harjoitellut lisää sommittelua. Valmistin uuden viistekaivertimen ja sen myötä taas kaivertaminenkin sujuu paremmin. Materiaalina oli kupari, valaistuksen puutteen vuoksi se näyttää enemmän hopealta.




Joulun alla tein avopuolisoni mummolle lahjaksi kolvauksen leikkuulautaan (jonka olin hankkinut). Puu oli pyökkiä ja päälle oli luultavimmin laitettu suojapinnoite, mutta Lidlistä ostamani kolvi toimi siihen kuin rasvattu. Työhön tosin meni noin 7 tuntia aikaa, jotta jälki oli tasaista. 



Joulun alla tein avopuolisoni mummolle lahjaksi kolvauksen leikkuulautaan (jonka olin hankkinut). Puu oli pyökkiä ja päälle oli luultavimmin laitettu suojapinnoite, mutta Lidlistä ostamani kolvi toimi siihen kuin rasvattu. Työhön tosin meni noin 7 tuntia aikaa, jotta jälki oli tasaista.

-Jonna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti