Nitkuttaen voittoon!
Korkomonogrammissa sain kulumaan aikaa melko runsaasti, sillä se vaati todella paljon pientä viilaamista ja hienosäätöä. Taustapuolesta sahasin ja viimeistelin melko symmetrisen, jotta sekin näyttäisi hyvältä.Seuraavaksi lähdin tasokaivertimella höyläämään hopeaa lastu kerrallaan. Siinä meni monta tuntia ja monta lastua varmasti omille teilleen.
Kuitenkin harjaa alkoi muodostumaan pikkuhiljaa ja höyläämisen jälkeen oli vuorossa viilaus ja filssaus filssipaperista leikatuilla kapeilla suiroilla. Niilläkin sai nitkuttaa aikansa, ennen kuin voisi edes kuvitella voivansa ajatella kiillottamista.
Lopulta sain harjat tehtyä, pinnat filssattua ja koko komeuden kiillotettua. Tähän kaikkeen meille oli varattu lukujärjestyksestä reilu viikko, mutta tässä meni ainakin kaksi. Tai kolme. En pitänyt niin tarkkaa kirjaa.
-Jonna




Ei kommentteja:
Lähetä kommentti